Ökobetyár

High tech vagy low tech? | öko-retro-bio-grín

MINT MIKOR SZÖKŐÁR ELŐTT

2018. július 07. 05:16 - RózsaSá

LEMENT KUTYÁBA

négyről

két lábra állt

de a sok út közül

a legkönnyebbet választotta

a gépekét

 

ez becsábította a városba

ott meggazdagodott

de elhagyta istenét

elűzte barátait

 

és ismét négy lábra állt

lement kutyába

 

körülötte tömegek

még sincs senkije

 

MINT MIKOR SZÖKŐÁR ELŐTT

mint mikor

szökőár előtt

visszahúzódik a tenger

az emberek kíváncsian

kagylókat gyűjtenek

vissza-vissza néznek a partra

megfeledkeznek

 

OLCSÓ JEGY

ez a drága jegy

nekem mért ilyen olcsó

hát tudja

ön nyugdíjas

és nem biztos

hogy élve megérkezik

az előadásra

 

NEVESÍTIK

nevesítik az írót

nevesítik a slágerénekest

nevesítik a képviselőt

csak a bányász

aki nekik szenet hoz

csak a kútásó

aki megitatja őket

csak a paraszt

aki enni ad nekik

marad névtelen

 

EGYSZER A BAJOR HATÁRON

az első határon hazafelé

civil rendőr

mint a filmekben

jelvényét villantotta

mert kiradíroztam

egy pecsétet a passzusomban

visszafordított

nem sejtve

milyen jót tett velem

a városszéli kavicsbánya

biotópba mentem

és először láttam

ahogy életre kel

a vadrepce

a fűz

a bodobács

 

PIRKADATKOR

ébredj

itt vagyok

beszüremlik a résen

szempillám alá

ez a szebb

ez a valódi világ

a málna színe

a hárs illata

a barack tapintása

még a muhar

ragaszkodása is

 

GRÓSZLACI NINCS A HELYÉN

ez az apró ember

a légópincében bicajok között

mindig ott van

ahányszor arra járok

a cyclo-kötény rajta

káromkodva keres valamit

a termérdek roncs között

mikor mutánsbicikli-fölvonulás van

vagy tíz ezer kerékpáros vonul

grószlaci paránynak tűnik

de én tudom

hogy ő óriás

 

A HALÁL MEGÁLLT A KÜSZÖBÖN

a halál megállt a küszöbön

köhintett

semmi

mindenki csak a kütyüjét kaparászta

én vagyok a halál recsegte

és dobbantott

semmi

mérgesen földhözvágta kaszáját

és el

 

A-BÓL B-BE

mindenki azt hiszi

b-ben jobb lesz neki

de onnan is

megy c-be tovább

míg nem egyszer

vissza ér

 

TISZTELT SZERKESZTŐ ÚR

kértem

az ökokiskátét

ne nyomtassák ki

szegény öreg

jött szembe

és nem tudta

az írás meghalt

és most én is

csókolgatom

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://okobetyar.blog.hu/api/trackback/id/tr1814098577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása