Ökobetyár

High tech vagy low tech? | öko-retro-bio-grín

A NÉMET SZÉLSŐJOBB ÉS A KÖRNYEZETVÉDELEM

2019. május 24. 12:20 - RózsaSá

A NÉMET SZÉLSŐJOBB ÉS A KÖRNYEZETVÉDELEM

 Az AfD (Alternative für Deutschland) új ellenséget talált: a környezetvédelmet. Tagadja a klímaváltozás okát és az autóipar csődjével riogat.

 A 16 éves svéd klíma-aktivistát szúrta ki magának politikai ellenfélként, miután a migráns és a muszlim téma már nem fial úgy, mint 2-3 éve. Az „Umweltpolitik” viszont hozhat valamit. A „Friday for Future”-démók, a Diesel-korlátozás és az örökzöld Nord Stream 2 orosz gázvezeték került újonnan napirendre az AfD-nél.

Választáskutatók szerint a környezeti kampánytéma nem is rossz: második gond a németek listáján, a „külföld/integráció/menekültek” után és a lakbérek, lakáspiac, nyugdíjak előtt. Gauland, AfD-szóvivő: „Nemsokára itt Egyesült Európai Államok lesz, iparmentesítve, teletömve szélkerekekkel. A nemzeti identitást elveszik a németektől, csupa elektroautó fog itt szaladgálni, „Carsharing”-módban. A brüsszeli Diesel-határértékek ütik agyon az autóiparunkat.”

Stella Schaller, klímakutató (adelfi, Berlin) 21 szélsőséges eu-pártot elemzett. „A német AfD – a brit Ukip mellett – a legkeményebb klímaprobléma-tagadó. Karsten Hilse, AfD Bundestag-képviselő provokálja a fiatalok pénteki akcióit. Egy alkalommal közéjük vegyülve kérdőíveket osztogatott („Quiz”), hogy a diákok „természettudományos tudásukat ellenőrizhessék.” A klímakutató Stefan Rahmstorf a papírt iskoláknak ajánlja, mint „a politikai propaganda alapjai” példáját. Egy kérdés pl. azt firtatja, hány CO2-molekula esik 10 000 levegő részecskére. A helyes válasz, több ilyen kérdésre a - megközelítőleg - „1”. Több válasz teljesen hamis. A Quiz nem tudományos ismeretekről szól, hanem arról, hogyan lehet embereket félrevezetni és politikai véleményüket manipulálni.

 A másik „forró vas” a Diesel-korlátozás. Az AfD besurrant a stuttgarti pro-dízeles sárgamellényes tüntetők közé, bár ők pártfüggetlennek mondják magukat. „Lieber Diesel, als grüne Spinnereien” („Inkább Diesel, mint zöld zagyvaságok”) - olvasható egy AfD-plakáton. Spaniel, AfD-közlekedés-felelős: „A kormány a privátautók betiltását tervezi. Az autóipar Németország alapipara. Munkahelyek kerülnek veszélybe. Hogy a kutatók 90%-a a klímamodelleket valósnak vélik, még nem bizonyíték.”

 Az AfD a témát a Bundestag színpadára is fölvitte. Cem Özdemir, zöld közlekedés-bizottsági elnök szerint „előkészített terepre”, mivel az FDP/CDU a környezetvédő szervezet, a Deutsche Umwelthilfe (DUH) panaszjogát el akarja venni. (Az én BUND-omnak is, míg tagja voltam, volt vélemény-nyilvánítási joga.RS19V22). Igazgatóját, Jürgen Resch-t pocskondiázzák, „állandó repülőző” lenne, egyesülete szabadságjogokat akar korlátozni, pl. a tempólimit bevezetésével.

Az AfD „tudományos” háttere az Eike Jénában. (Europäische Institut für Klima & Energie). Fizikusát, Horst-Joachim Lüdecke-t az AfD gyakran szerepelteti. Az Eike a CFACT lobbiszervezet partnere, ezt viszont egy bizonyos ExxonMobil támogatja - nem kis pénzekkel.

 A lejáratósdihoz az AfD kétes szakembereket vet be, pl. a fizikus Nir Shaviv-et, aki novemberben, a környezetbizottság előtt, mint szakember lépett föl. Szerinte a klímaátcsapás emberi okai nem bizonyítottak, félresöpörve ezzel az IPCC klímatanács ezer kutatóját. Az ok: a Nap különleges viselkedése. Mindezt élőben közvetítette a parlament tévéje, ennek átdogozása volt később látható a YouTube-on, ilyen cím alatt: „Egy tudós leleplezi a klímasvindlit a Bundestag-ban!” Perfekt koreográfia nyitánya, mert ment tovább. Az AfD-fizikus nap-elméletét a klímakutató Potsdam Institut „Quatsch”-nak, hülyeségnek minősítette. Ami viszont az AfD-t hergelte, usw. Így már nem a klímavédelem hogyanjáról és mikéntjéről folyt a vita, hanem arról van-e klímaprobléma egyáltalán. Az AfD elégedetten dőlt hátra.

(DER SPIEGEL, 2019.04.27. kivonat)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://okobetyar.blog.hu/api/trackback/id/tr2314855764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása