Ökobetyár

High tech vagy low tech? | öko-retro-bio-grín

A JÁRVÁNY UTÁN: 10 TREND - S. Mohr, Kiel

2021. január 12. 15:56 - RózsaSá

A JÁRVÁNY UTÁN: 10 TREND - S. Mohr, Kiel

Sören Mohr közgazdász a Kiel-i (Schleswig-H.) New Communication reklám- és marketing ügynökség igazgatója. A pandémia utáni lehetséges gazdasági világot 10 pontban írja le. A helyzet sok helyen normalizálódik, de a gazdaság másképp fog kinézni.

1. Nőni fog a kemping és a nyaralóházak kereslete. Visszaesnek a luxus-hajókörutak (Kreutzfahrten) és a távutazás (Fernreise).

TIPP: Vegyen magának egy lakókocsit (Wohnwagen) vagy egy lakóautót (Reisemobil).

2. A készpénzt kiszorítja a kártyás és digitális fizetés. A skandináv országokban ez már általános. Funkcióbővítéssel, mint az Apple-pay-integráció, a Sparkassen Card-ban új fizetési módokat alkalmazhat.

TIPP: Ügyfelei fizetési módjait rendszeresen kövesse és folyamatosan idomuljon hozzá.

3. A lakások és a privátházak terveibe egyre gyakrabban kap helyet az office space. A jövő lakásai rohamosan új igényekkel bővülnek: homeoffice, homesport, home-entertainment, home-holiday, e-mobility, készletezés.

TIPP: Ezek a változások sok új termékre és szolgáltatásra adnak lehetőséget. Az ingatlanpiac ezekre az új igényekre konzekvensen rá kell, hogy álljon.

4. Az üzleti utak komplett megváltoznak ill. érzékelhetően megritkulnak. A megmaradó üzleti utaknál nő az az előny, hogy útközben digitális meeting-en is részt lehet venni ill. dolgozni. Ösztönzők: termelékenység-növelés, hatékonyság, költségcsökkentés és jobb klíma-mérleg.

TIPP: Vizsgálja fölül üzleti útjai szükségességét, különösen a repülőutakat. A digitális munkaformákba való befektetés jövő-irányult marad. Az érintett ágazatok üzletmodelljeiket gyökeresen meg kell, hogy változtassák.

5. Néhány higiénés szabály rögzülni fog. Az arcmaszk valószínűleg meg fog maradni, bár viseletére ritkábban lesz szükség. A maszk továbbra is vonzó brand-felület lesz. Sok lesz a kézhigiénás pont az üzleti világban és kívüle is. A magas higiénés szint minőségjegy lesz.

TIPP: Vajon az Ön terméke nagy fokban higiénikus? Legyen ez USP.

6. Az üzleti illemkódex átírásra kerül. A kézfogás nem marad az egyetlen üdvözlési forma. Egész sor másik társul mellé: Ghetto-Faust, Fuß-Check, Ellenbogen-Gruß, Distanz-Hallo, Handauf- Herz-Geste, Handschlag, Umarmung. (Ököl-, láb-, könyök-érintés, táv-helló, kéz-a-szívre, kéz-összeütés, ölelés). A vendéglátók a jövőben előírják higiéné-szabályaikat - a vendég ügyel arra, hogy pontosan betartsa.

TIPP: Alkalmazottaival közölje, cégében milyen üzleti és higiénés szabályok tartandók be.

7. Sokan odahaza főznek és egészségesebben étkeznek. A vállalatok megemelik higiéniai szintjüket és fölkészülnek a következő járványra. A megfázásokat a home office-nél jobban lehet kezelni. A betegszabadságok a covid-19 ellenére csökkennek. Az alkalmazottak 68%-a nem jelentett beteget 2020 első félévében (forrás: DAK).

TIPP: A járvány a legtöbb vállalatot fölkészületlenül érte. A jövőben minden cég készüljön föl egy hasonló szcenárióra.

8. A kultúrszcéna erodál. A legnagyobb vesztesek a művészek, kultúrigazgatók, mozik. Míg az első kettő visszaerősödhet, a mozi-ágazat alul marad. A jövőben odahaza egyre több blockbuster lesz lehívható. A mozi-üzemeltetők kizárólagos joga, hogy blockbuster-eket hónapokkal előbb bemutassanak, megszűnik. A Streaming-Service-Disney már az első napján 10 millió lehívást kapott. 2020-ban a "Mulan" blockbuster-e volt az első a streaming platformon.

TIPP: A médiaértékek rohamosan változnak. A mozireklám egyre ritkább lesz, de új megrendelés-opciók révén fontos marad.

9. A pandémia a kereskedelmi trendeket is megváltoztatja ill. erősíti. Keresettebbek az alábbi terméktulajdonságok: egészséges, regionális, hosszúéletű, magas minőségű, tartós.

TIPP: Vizsgálja fölül termékportfólióját és reklámozza azokat a termékeket, amelyek a gyakoribb keresletű tulajdonságokkal rendelkeznek. Forrás: Brand-watch.

10. A posztkorona gazdasági kultúrája erősen ökologikus lesz. Ez az összes folyamat CO2-visszafogásán látszik, továbbá az újrahasznosításon és a forrásfogyasztás optimalizálásán.

TIPP: Tűzzön ki ökologikus célokat. Ezeket konzekvensen érje el és minden legkisebb ökologikus sikert kommunikáljon. (Mint mi az e-bolt-oszlopainkat).

new-communication.de, 10. 11. 2020.

10 Trends für die Post-Corona-Zeit

Ez nyilván a Cognizant 10 pontjának átírása marketing nyelvre a kuncsaftok számára. Kissé rossz érzéssel adom tovább. Biztos jók ezek a tippek? Döntsön az olvasó! RS

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://okobetyar.blog.hu/api/trackback/id/tr4816385974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása