Ökobetyár

High tech vagy low tech? | öko-retro-bio-grín

Tanévnyitó vírussal vagy anélkül

2020. augusztus 23. 18:20 - RózsaSá

Tanévnyitó vírussal vagy anélkül

 

5 hónapjuk volt a hatóságoknak az iskolák fölkészítésére. Az iskolaigazgatók hiányolják a világos irányvonalat.

 

Egy tanító Bonn közeléből: „Azok ott fent nem százasok. Fogalmuk sincs, mi van az iskolákban. Azt írják, elemiben távolságtartás nélkül fix csoportokat kell alkotni. Csakhogy nálunk vegyesen, elsősöktől a negyedikesekig vesznek részt a tanításban. Fix csoportok nincsenek. Szerdán a miniszterelnökök üléseznek Angela Merkel-lel, csütörtökön az oktatási miniszterek hoznak határozatot, ezt küldik pénteken vagy szombaton hozzánk, hogy hétfőn léptessük életbe.”

 

A pedagógusok már a szünet előtt erejük vége felé jártak. A gyerekek egy részét jelenlét-tanításban, másik részét távoktatásban részesítik – kettős munkaterhelés. A Schwerin-i kultuszminisztérium immár a 85. leíratot küldi az iskolákba. Kor szerint fix csoportokat kell szervezni, akik maguk közt nem, de más korcsoportokkal távolságtartásra kötelesek. Az 1-4 osztály összetartozik, utána az 5-6-7, majd a 8-9-10, végül a felsősök – minden tömeg elkerülendő. Az ebédlőben csak azonos korúak ehetnek; a folyosón, a lépcsőházban, a konferenciákon kötelező az 1,5 m távolságtartás. A Pasewalk-i iskola (Schwerin) az iskolaudvart szalagokkal tervezi fölosztani a különböző korúaknak. Doro Moritz, pedagógus szakszervezet, Baden-Württenberg: „A minisztériumok ködös megfogalmazásokkal, életidegen utasításokkal csak a felelősséget akarják áttolni az iskolavezetőségekre és tanárokra. A sok „kellene” és „alapvetőleg” szóvirággal teletűzdelt levelek csupán a szülők követelését továbbítják a mielőbbi iskolai normálüzemre való visszatérésre.”

 

A Stuttgart-i maszk-kötelesség groteszk, általánosban nem kell, a fölsősöknek termen kívül kötelesség. „Ha, mint diák, nem akarok maszkot viselni, csak egy vajaskenyérrel a kezemben kell flangálnom egész idő alatt, mondván, épp uzsonnázom.” A minisztérium a tanárokat őrmesterként akarja befogni. „A toilettek előtt a szünetekben ellenőrizni kell, nehogy sokan menjenek be. Ha az iskola környékén buszmegálló van, a tanítás után ott is ellenőrizni kell a távolság és a higiénés előírások betartását.” Tatjana Strucker, Europa Schule, Kerpen: „Az iskolák nem alkalmasak központi irányításra, túl individuálisak.”

 

Délkoreai kutatások mutatják, hogy a 10 év alatti gyerekek kevésbé fertőznek (5%), mint a 10-19 évesek (18,6%). Tehát az elsősök az iskolában többnyire ártalmatlanok, de az idősebbek már nem. Izraelben emiatt az iskolákat újból be kellett zárni.

 

Michael Blank, fizikatanár, Pasewalk: „Nem tudom, hol nyaraltak a diákjaim, milyen partikon buliztak, ittak-e közösen egy üvegből?” Cornelia Kühne, gimnáziumigazgató: „Ez az örökös bizonytalanság, hogy mindig mindenre kell számítani, nagyon idegőrlő. Csak egyik napról a másikra tervezhetünk.” A kultuszminiszter mondata, „Ha a fertőzésesemény megengedi...” nem jelent mást, mint osztálykarantént vagy bármikori iskolazárást.

 

Sp: Mi a teendő, ha egy osztályban egy gyerek fertőzött?

Lauterbach, SPD-epidemiológus: Az egész osztály, szüleikkel együtt egy hetes karanténba küldendők. Csak így lehet elejét venni, hogy az osztály szuperfertőzővé váljon. Egy hétnél hosszabb karantén fölösleges, hosszabb ideig a fertőzöttek már nem fertőznek, ha betegek is.

 

Stephan Wassmut, Országos Szülői Munkaközösség: „Az idő elszállt, anélkül, hogy az iskolákat fölkészítették volna a digitális üzemre. Most minden iskola keresi a megfelelő online-oktatási rendszert. Micsoda forráspazarlás! A Bund mért nem veszi ezt kézbe?”

 

Axel Beyer, Moderne Schule Hamburg: „Fölkészültünk egy második bezárásra. Minden osztályban a falon egy elektronikus tábla, minden tanár és diák kapott egy PC-t és egy tabletet, összehálózva. Az MS Teams program megosztja a képernyőt, a diákok láthatják a tanárt és a feladat kidolgozását. Ha a diák nem jelenik meg pontosan reggel, a szülő kap egy jelzést a mobiljára.” (Így megy ez egy magániskolában.)

 

Kühne iskolaigazgató Pasewalk: „Először is megnézzük, mennyi a bepótolandó anyag. A gyengékre külön kell figyelni, erősebben támogatni.”

 

Oktatási miniszter Bettina Martin, Mecklenburg-Vorpommern: „A gyerekek oktatáshoz való jogát biztosítanunk kell. Másrészt 563 iskolában, az általánosban csak 4 óra, a fölsősöknek 5 óra tanítást garantálhatunk naponta. 400 tanárunk hiányzik, ők a kockázatosak és otthonról dolgoznak.”

 

Az 5 gyerekes anya, Zarah Abendschön a tanárokat hibáztatja: „Még a szünet előtt sokat be lehetett volna pótolni. Ehelyett a lányomnak szórakoztató filmeket mutattak. A 1. és 2. órában a „Percy Jackson”, a 3.-4.–ben a „Vorstadtkrokodile”, az 5.-6.-ban a „Ratatouille” futott. Én a gyáramban keményen dolgozom és ezt kapom.”

 

Ties Rabe, hamburgi oktatásszenátor: „Azt kívánom, ha ismét mindent be kell zárni, mondjuk azt: Az iskolákat utoljára!”

 

DER SPIEGEL, 2020. augusztus 1.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://okobetyar.blog.hu/api/trackback/id/tr1416174074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása